Scenariusz zajęć stworzony z myślą o pracy w grupie, który świetnie sprawdzi się także w warunkach e-learningu. Zadaniem uczniów będzie analiza problemu, wykonanie serii obliczeń a następnie interpretacja wyników, wybranie właściwego rozwiązania i jego uzasadnienie.
Dzięki ciekawej formule uczniowie nie tylko usprawniają swoje umiejętności obliczeniowe ale także poznają praktyczne zastosowania matematyki, uczą się wnioskować i myśleć strategicznie. Praca metodą projektu oraz w zespołach motywuje do nauki i pozwala na doskonalenie umiejętności argumentacji.
Scenariusz_szkoła średnia_Planowanie stanu magazynowego_K.Stefańska
Cele lekcji
Edukacja matematyczna:
- Odczytywanie i analizowanie danych
- Obliczanie średniej arytmetycznej
- Obliczanie procentu liczby
- Zaokrąglanie ułamka dziesiętnego do całości
- Zastosowanie kalkulatora do obliczeń rachunkowych
Edukacja finansowa:
- Analizowanie różnych czynników mających wpływ na planowanie procesu uzupełniania
- stanów magazynowych
- Dostrzeganie zależności między stanem magazynowym, sprzedażą, a zamówieniem
- Kształtowanie myślenia przyczynowo skutkowego w ekonomii