Kalkulatory naukowe to szeroka kategoria urządzeń, których możliwości zaczynają się od obliczania pierwiastków i funkcji trygonometrycznych aż do skomplikowanych obliczeń i operacji dedykowanych poszczególnym działom matematyki a nawet fizyki i chemii.
Dzięki użyciu kalkulatorów naukowych nauczyciel ma możliwość w pełni wykorzystać czas lekcji na zaprezentowanie uczniom problemu matematycznego, skupienie się na rozumieniu i wnioskowaniu oraz drastycznie zwiększyć liczbę analizowanych podczas lekcji przypadków.
Jest to drastyczna zmiana jakościowa w stosunku do lekcji z użyciem kalkulatorów prostych, które w praktyce jedynie przyśpieszają kalkulacje krok po kroku wykonywane przez ucznia. Uzyskując szybko wynik obliczenia uczeń ma możliwość testować różne rozwiązania danego problemu, samodzielnie sprawdzić swoje obliczenia oraz hipotezy.
Dzięki takiemu podejściu dydaktycznemu lekcja w pełni wykorzystana jest na działania, w których udział nauczyciela jest niezbędny i najbardziej owocny, pozostawiając doskonalenie kalkulacji opanowanych na wcześniejszym etapie nauki i ćwiczenie nabytych umiejętności samodzielnej pracy ucznia.
Kalkulatory naukowe to szeroka kategoria urządzeń, których możliwości zaczynają się od obliczania pierwiastków i funkcji trygonometrycznych aż do skomplikowanych obliczeń i operacji dedykowanych poszczególnym działom matematyki a nawet fizyki i chemii.
Dzięki użyciu kalkulatorów naukowych nauczyciel ma możliwość w pełni wykorzystać czas lekcji na zaprezentowanie uczniom problemu matematycznego, skupienie się na rozumieniu i wnioskowaniu oraz drastycznie zwiększyć liczbę analizowanych podczas lekcji przypadków.
Jest to drastyczna zmiana jakościowa w stosunku do lekcji z użyciem kalkulatorów prostych, które w praktyce jedynie przyśpieszają kalkulacje krok po kroku wykonywane przez ucznia. Uzyskując szybko wynik obliczenia uczeń ma możliwość testować różne rozwiązania danego problemu, samodzielnie sprawdzić swoje obliczenia oraz hipotezy.
Dzięki takiemu podejściu dydaktycznemu lekcja w pełni wykorzystana jest na działania, w których udział nauczyciela jest niezbędny i najbardziej owocny, pozostawiając doskonalenie kalkulacji opanowanych na wcześniejszym etapie nauki i ćwiczenie nabytych umiejętności samodzielnej pracy ucznia.